 |
www.sccsquad.fora.pl Zachodnio-Pomorski KLUB CC & SC
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czad Maska
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 21:35, 10 Sie 2009 Temat postu: Wymiana oleju w skrzyni biegów (1.1 mpi) |
|
|
Jedna z prostszych rzeczy do wymiany w Seju (chyba). Warto więc zrobić samemu.
Co ile wymieniać? Co człek, to inna wartość. Najczęściej spotykanym dystansem jest 60-70 tyś.
Tools:
1. Lewarek
2. Nimbus 12
3. Miska
4. Olej przekładniowy wg Instrukcji Seicento Tutela ZC75 STYNTH 75w/90 wg ten samej instrukcji oleju potrzeba 2.4 litra. Ja zmieściłem 1.6
5. Zapewne wd40
6. W miarce prosta powierzchnia
Robocizna
1. Z lekka podnosimy auto od strony pasażera, żeby lepiej spuścić stary olej
2. Odkręcamy śrubę do wlewu (nr 2) kluczem imbus 12
3. Odkręcamy śrubę spustową (nr 1) kluczem imbus 12
4. Wylewamy olej do miski
5. Dokładnie czyścimy śrubę spustową z opiłków (nr 1)
6. Zakręcamy korek spustowy (nr 1) kluczem imbus 12
7. Wlewamy nowy olej za pomocą strzykawki tuteż korzystamy z usług grawitacji i używamy wężyk + lejek
8. Lejemy do przelania kluczem nimbus 12
9. Zakręcamy śrubę od wlewu (nr 2) kluczem imbus 12
od dołu:
od zderzaka:
od góry:
Pozdro Maska!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czad Maska dnia Pon 21:37, 10 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yamahayzfr13
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 15:01, 11 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Czy w spi i skrzyni sportingowej jest tak samo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czad Maska
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 21:59, 11 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
yamahayzfr13, w Spi jest troszkę inaczej.. tzn. w innych miejscach chyba są śruby po prostu. Wlew mniej więcej tak samo, tylko spust bardziej po środku, a nie jak u mnie bliżej koła.. Ale pewien nie jestem. Od Sportinga.. Chyba tak samo, jak w Spi, bo on tylko przełożeniami się różnił, a nie samą skrzynią, nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yamahayzfr13
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 2:41, 27 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba tak ale pewnien też nie jestem.. wiadomo mi tylko tyle ze jest krótsza. Nic wiecej.. wymienie kiedyś jak nie bede miał co do roboty.. Litra już mam od starego auta. tam tez mi sie zmieniac nie chciało. Narazie mam do wymiany pare innych rzeczy min. olej w silniku i niewiem co wlać...
Motul mi po głowie chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czad Maska
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 23:36, 27 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
yamahayzfr13 - jak Ty tam 1.2 wsadzasz, to w tym olej wymieniasz? Jak silnik na zsyp idzie, to jakieś tanie gówno lej.. A jeśli lepsze, to polecam Helix'a. Pewnie placebo, ale wydaje mnie się, że ciszej chodzi. Poza tym promocja jest i jest 4+1 l. Mieści się 3,8 chyba tyle mi weszło, a reszta na zapas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yamahayzfr13
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 13:54, 28 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Helixa również polecam wszystkim! Lałem do niejednego auta i faktycznie było lepiej niż po jakimś Castrolu(najgorszy syf..)
Helix, Mobil, Motul... nic innego bym nie zalał do auta.
Dooobra do Trabanta lałem Lotosa minerała 15w30 bo najtańszy był chyba 39zł za 5l płaciłem tamtemu silnikowi to było bez róznicy.. a w skrzyni biegów miałem diesla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stawu
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:13, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ja do siebie do silnika leje disla i jest gites:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yamahayzfr13
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 15:12, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Jako że przeszkoliłem się ostatnio w temacie skrzyń biegów bo moja nie wytrzymała to nawiązując do tematu...
Wymiana oleju w skrzyni jest jak kolega wcześniej wspomniał.
Ogólnie wyróżniamy pare skrzyń biegów nawet przy tych samych silnikach tzn:
=0.9 tutaj mamy jedną skrzynie tylko do wyboru.. Wzykła S-kowa o oznaczeniu
1.1 zarówno SPi jak i MPi ... tutaj były 2 skrzynie do wyboru:
Taką jaka ma Czad Maska c.526.5.10.06. To jest skrzynia w zasadzie od 900cm lekko przerobiona ze wstecznym zwykłym.
= druga do wyboru to c.514.5 z podciąganym wstecznym i przełożeniem S-kowym
= trzecia taka jak ta druga c.514.513 czyli sportingowa z krótszymi porzełożeniami i wsteczny tez podciągany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|